Porady

Przeprowadzka firmy do mniejszego lokalu. Na co należy zwrócić uwagę.

Mniejsza ilość klientów, wręcz strach wywołany obecnymi zawirowaniami, dość mocno odbija się to na wszystkich firmach, ale najbardziej odczuwają to firmy usługowe, które bardzo często nie mogą wykonywać pracy bo „zakazy”, a niekiedy nawet „nakazy”, które bywają zbędne wręcz wprowadzające zamieszanie bo „sztucznie’ zwiększają np. warunki sanitarne.

Dostawcy lokali, bardzo często miasto, nie obniżyło czynszów lokali, które wynajmują, a przez to co miesiąc generowane są koszty, które przy zamkniętych firmach są bardzo odczuwalne. Powoduje to, że ucieka się od lokali wynajmowanych miasta, do mniejszych od osób prywatnych, czy firm, ale w rozsądnych cenach na panujące warunki. Co również umożliwia wznowienie działalności choćby w stanie minimalnym, zapewniającym przetrwanie.

Choć wiele firm uciekło w całości do internetu, prowadząc sprzedaż internetową produktów, ale z usługami, wymagany jest kontakt fizyczny z klientem.

Proces przenoszenia, dla firm i osób nigdy nie jest proste, tworzy stres, pośpiech, który można uniknąć, odpowiednio wcześniej przygotowując się. Pakowanie w pośpiechu choć wydaje się szybkie, często zajmuje o wiele więcej czasu niż spokojne segregowanie, składanie i układanie rzeczy w pudłach. A pośpiechu dostarcza stresu, który potęguje pośpiech.

Dlatego pierwszym krokiem na jaki zwrócić uwagę, to nastawienie i tempo oraz zniecierpliwienie jakie jest. Wystarczy zrobić herbatę, kawę, czy soku napić się i przez te 2 minuty pozwolić sobie na chwilę zastanowienia i ochłonięcia. Dopiero po tym wrócić do pakowania. Im mniejszy pośpiech, tym mniej błędów popełni się i nie zapomni się o jakiś rzeczach, które „położone jest pod ręką”, ale które zawsze szuka się.

W przypadku pakowania salonów kosmetycznych bardzo ważne jest odpowiednie zabezpieczenie wszelkiej maści kosmetyków, ponieważ bardzo często pod wpływem obciążenia opakowania, tubki wylewają zawartość, a wiąże się to później z wydatkiem, który można uniknąć.

Bardzo często jak już przygotowujemy pudła i są ułożone, w taki sposób, by nie dociążały innych (oraz nie zwaliło się na głowę), można przejść do rzeczy o większych gabarytach. Wszelkiej maści szafki, konsolety, fotele barberskie i kosmetyczne wymagają również odpowiedniego zabezpieczenia. Pomimo, że bardzo często jest to solidny kawałek mebli kosmetycznych, tak również one mogą ulec zniszczeniu, ale jeszcze częściej to one mogą zniszczyć zawartość pudeł bo przewrócą się w trakcie transportu.

Do wszystkiego należy podejść z odrobiną uwagi, by zadbać nie tylko o indywidualne zabezpieczenie, ale i całego transportu. Autoklaw choć wydawałoby się solidnym urządzeniem bardzo często z powodu właśnie błędnego zabezpieczenia, bądź latania w transporcie zawiasy mogą ulec obluzowaniu, co w przypadku używania powoduje ryzyko awarii (w końcu duże ciśnienie i temperatura nie bardzo lubią się ze skórą ludzką).

Kiedy pierwszy etap przeprowadzki mamy za sobą, zostaje przed Nami jedno z największych wyzwań – jak to wszystko zmieścić w mniejszy lokal.

W końcu praca, to dla wielu drugi dom, przez co bardzo często zbieramy różne elementy ozdobne, urządzenia, które nie tylko zwiększają funkcjonalność firmy, ale i jej estetykę. Mniejszy lokal niekiedy bywa znacznie mniejszy niż poprzedni, a przez to powstaje problem, że możemy wszystkiego nie zmieścić. Ten problem powstaje właśnie z pośpiechu, kiedy nie mamy tych kilku dni, na znalezienie odpowiedniego miejsca, ale potrzebujemy szybko zmniejszyć koszty.

Tu nie ma złotego środka, wszystko wymaga kreatywności, szukania rozwiązań oraz bardzo często przechowania nadmiaru mebli w składzikach. W końcu lokal musi być funkcjonalny by nie przytłoczył klientów „ilością”.

Ale kciuki trzymamy i wierzymy w kreatywność.

Similar Posts